sobota, októbra 13, 2007

brať si čas

Veľká odprosujúca orchidea, na stole studený čierny čaj. Mám chuť naliať doňho mlieko, pre ten moment ich spojenia, ako už mlieko nebude iba mliekom ani čaj iba čajom. Všetko sa zmenilo, aj ten čaj s mliekom, tichý telefón, teplé stehná, triezvosť nad tým, čo bude a ako.

Hore v izbe je neosobne chladno, vonia tam prací prášok a vlhké plachty zaberajú miesto. Niektorí ľudia si kupujú každý mesiac nový ventilátor do počítača, len aby ho nemuseli vypínať. Cez víkend hučí, rezonuje na ňom tiaha potrebných zbytočností. Aj preto spím v cudzom, neprispôsobenom a predsa prispôsobivom, dobre a dlho. Obrazy, ktoré nie sú uplne môj hrnček čaju, môjho čierneho čaju s mliekom, sú prvé, čo uvidím, keď sa zobudím a rozhodnem vstúpiť iba do ďalšieho dňa.

Červené menčestráky, ktoré sa nedajú kúpiť, lebo túžby sa neplnia doslovne. A zrazu ten telefón začne zvoniť. Také zvláštne, že sa už nič nedá predpokladať, ako bude za hodinu, ako zajtra, ako za mesiac. Dá sa to, žiť pre tento dnešok, ktorý bude hneď včerajšok?

Chýba mi, kým sme boli včera.
Som zvedavá, ako bude včera zajtra.

4 komentárov:

Anonymný 8:54 AM  

Moji rodičia stále pijú čierny čaj s mliekom, rozprávajú sa a tak príjemne si vymieňajú názor.

Mne to tak nikdy nechutilo, stará mama ma to učila, čaj s mliekom, keď sme sedeli pri vode a jedli rožky.

Ja som sa ráno zobudila s pohľadom na čokoládu s orieškami, večer som z nej už nechcela, lebo čisté zuby a teraz ma ráno osvecuje, niečím, čo vyžaruje z teba..

Anonymný 2:19 PM  

presne, aj na mňa z teba niečo vyžiarilo..
lebo mám pocit, že poznám čo píše, že to tak rovnako cítim a to nemôže byť nevyžarujúce:)

a ešte musím dodať, že vtedy keď si mi volala mi padol signál, lebo som bola v tej našej školskej budove, tak dúfam, že si mi niečo nehovorila a ja som to už nepočula:(
tak aby si si nemyslela, že som ti zložila alebo čo;)

germa 7:00 PM  

moja stará mama ma naučila piť čaj s mliekom. Ako dieťaťu mi nechutil. Na chuť som prišla až teraz, keď som aj ja stará mama - zvláštne.

Lilith 10:43 PM  

Hm ... nieco ako olivy, aj tie pridu na chut postupne. Chute ktore prichadzaju s vekom ....

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP