streda, mája 07, 2008

zo skla

Je to škoda, že u nás nechodia v noci električky. Tak naozaj v noci. Bolo by fajn, keby napríklad cez ich zvuk nebolo počuť niečo dôležité kričané z druhej strany ulice. Alebo by sme si na mokrom chodníku do rytmu blikajúcich pouličných lámp zatancovali tanec na rozlúčku. Vtedy by som prepáčila aj cigaretu dohorievajúcu v mláke pri obrubníku. Točila by som otvoreným dáždnikom a predstavovala si pri tom svoju neexistujúcu nenahraditeľnosť. Pam pa ram.

A nebojíme sa asociálov, lebo sú šarmantní, vedia pozdraviť až to prekvapí, s klobúkom dole a výhľadom na plešinu. Takto ľudí zoceľujú svojou imaginárnou integráciou, že to nikomu nepríde čudné, prisadnúť si v poslednej električke, ignorovať nehygienu a porozprávať sa o dávnych časoch, alebo snoch, ktoré sa nikdy nezaprášia. Slušne sa rozlúčiť, prichytiť si pri tom sukňu, a vystúpiť pomaly schodíkmi na zastávke na znamenie. A ten posledný pohľad s bielymi zubami a opätovaný s deravými, také veci si odkladáme na večery so samotou.

Šúchanie o rohožku, milosrdné žlté svetlo stolovej lampy, ťaživé barokové náušnice, len v pančuchách a teple pozerám von oknom. Za nimi. Do tmavej vody, do diaľky noci. Vyhodilo poistky, a ja ďakujem Baudelairovi za zvuk jeho gitary. A iné.

3 komentárov:

VS 7:18 PM  

mam rada zachytavanie.
tu zasvietilo slnko, take podvecerne. dole som kupila vino (muller thurgau) jedine ktore mozem pit len tak. zelena flasa a zelena etiketa. od nas (topolcianky). inak je fajn. mam zeleny aeropostale sveter z ameriky a na prizemi som otacala hlavu aby som sa v pripade nahody mohla zatvarit nezucastnene. nahoda sa nestala. len dvaja trtkovia vo vytahu co sa zviezli na 4 (!) poschodie. cakam co mi napise andrea a som zvedava a uplne neocakavajuca na vecer.

sedmokraska 8:27 PM  

minule ked som cakala na hlavnej stanici na autobus, tak sa mi prihovoril jeden bezdomovec. a uplne dobre sme si pokecali. mam rada rozpravat sa s ludmi, ktorych uz zrejme nikdy nestretnem.

a mile citanie takto na vecer po mojom uplne veselom dni. take bananovozloto-lososovoruzovo-zelenkave.

a ano. ten pribeh je bez pointy. nehladaj ju.

Anonymný 9:54 AM  

je to nádhera. predovšetkým ten posledný odsek.

je super, že slová vedia vytvárať v našich hlavách také obrazy...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP