streda, júna 06, 2007

veľký svet, malý kus


Žijem v takom svete, kde sa dejú veci. Neviem, možno je tak, ako má byť. V tom svete, keď sa veci udejú, ľudia, veď čo by to inak boli za ľudia, reagujú. Veci sa dejú, ľudia sa usmievajú, ja sa pozerám. Veľa vecí nechápem, veľa veciam nerozumiem. Usmievajú sa, mne prší v duši. Hm, nechce sa mi utierať, je mokro, napršane. Trošku sa odparí, potom zase a zase. V tom svete, kde sa ľudia usmievajú, sa hranice posúvajú. Nie je bezhraničný, len širšospektrálny. Slovo tolerancia nadobúda najhmotnejšiu podobu. Nekamarátim sa s ňou, je nesympatická a pripomína ten strom, čo kričal a hýbal konármi do tmy v tej rozprávke, keď som bola malá, najmenšia.

Večer, keď chodím domov, všetko nadobúda svoju skutočnú podobu. Spolucestujúci v autobuse sú o dva stupne temnejší. Majú zlovestné tváre a ich profil je povšimnutiahodnejší. Mnohí počúvajú nahlas hudbu, aj ja. Vždy sa zľaknem keď začnú hrať bicie, taká nečakaná dynamickosť. Vzduch je chladný, niektorí ľudia ho chladný aj vydychujú. S desivosťou ladia šarlátové závesy, ktoré ešte nestihli prežrať mole. Sklá sa zadýchavajú, akoby to bolo ich námahou, že motor rachotí. Na zastávke je kaluž krvi, veľká. Aj na druhý deň, aj potom. Z kaluže je fľak. Komu mám ísť povedať, že krv sa z asfaltu dáva dole kolou? Rozožiera lepšie než rozpúšťadlo. Na zdravie. Na Vaše zdravie.

1 komentárov:

zazracnica 12:37 AM  

Jeej jej, no krasne. Ja som chcela pisat post ale asi nebudem tak ti napisem sem co som chcela tam. Inak, ciarky ignorujem.

Som sla domov, naprsane bolo na ceste, flaky a len odrazy kaluzi, mam tenisky, dnes mi jedna zakaznicka hovori: "jej ak vy mate najky? aj ja mam!" a demonstrativne mi ukaze nohu a potom sa zohne odlepi mi ten pasik na suchy zips a zase zalepi. Ten na teniske. Mile to bolo, spontanne, ona bola taky cvok, ale ved mame spribuznene tenisky, co neurobis? Puto je puto. Teniskove.

Potom kracam domov, najskor sa nalakam modreho smetiaka, je pol jedenastej vecer a vyzera s tymi napchatymi vrecami ako silueta muza. Par hodin predtym som citala clanok o sebaobrane. Asociacie. Chudaci muzi. Take predsudky ja mam, ze smetiak- silueta.

Hopkam si po ulici, nikde nikto, na chodniku, ktory ma sklon hore poskocim, kuknem do krcmy tu vedla, uz maju zaverecnu, sedi tam len nejaky stamgast so psom, kokrspanielom. (koker?kokr?) Pes na mna hodi smutny znudeny dlhy psi pohlad. Och jo. Aj ja chcem byt doma pri telke a uvarit si parky, ty psie zlato:)

A potom sedim na zastavke a cez svetlo poulicnej lampy krasne prsi. Kvapky padaju celkom rovnomerne a je to mala ukazka dokonalosti.
Tak.

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP