utorok, februára 13, 2007

odkaz


Je tu tma, samota, trošku-zima a ja som príjemne unavená. Pozerám sa na jeho fotku, ktorú mi dal. Myslela som, že mi vypadla z vrecka a bála som sa povedať, že som ju stratila. Našťastie som ju dnes našla pred domom. Pár krát prejdenú a pošliapanú. Sú v nej zaryté maličké kamienky, je tak rôzne povlnená a budí dojem dlho a starostlivo opatrovanej, ale aj tak používanej fotografie. Jeho úsmev na nej je taký detsky nevinný, ako na všetkých, čo mi kedy dal. Usmejem sa a založím ju k ostatným, nech sa zase nestratí.

Paint me over with your dreams, som si dnes napísala do pravej dlane. Rada si píšem do dlaní, stále mi za to niekto nadáva, že z toho raz určite dostanem nejakú zákernú chorobu. Aj tak to nikdy nevydržím. Píšem, a maľujem. Slová, ktoré si chcem preložiť, ktoré chcem začať používať lebo sú skvelé, odkazy, ktoré chcem povedať, keď hovoriť nemôžem. Len otvorím dlaň a sledujem oči, ako mi behajú po dlani. Cítim šteklenie pohľadu a nemienim sa mu brániť. Potom oči presuniem nižšie a dočkám sa úsmevu. Alebo otázky, či som normálna. Podľa reakcie spoznáš priateľa. Jediné blbé, že podľa reakcie nespoznáš spriaznenú dušu. A aj tak niesom normálna, to by potom bola nuda.

Dostalo sa ku mne jedno video. O odkaze v dlani. Čo by ste si do tej dlane napísali, keby to mohllo byť len jedno slovo/krátka fráza? Short and meaningful. Hm?

Vykračujem si bratislavskými ulicami. Už sú také nevľúdne vľúdne s nádychom jari. Nemám šál, bolí ma hrdlo a cítim sa. Nechávam sa strhnúť čarovnou atmosférou. Vytiahnem telefón a odfotím si Dóm. Cítim sa ako turistka vo vlastnom meste. Minie ma škaredé dievča, má zvonenie akéhosi hitu leta 199x. Začnem sa kývať do rytmu a ona sa na mňa pohoršene pozrie. Odmením ju úsmevom a odklopkám v smere chôdze za povinnosťami.

Cítim sa úplne skvelo-skvelúco. Hlas mám ako mutujúci pubertiak, čistím si ho odkašľaním ako tenorista v strednom veku, a aj tak nemám rozsah presahujúci jednu oktávu. Ešteže mám hudobný sluch, aspoň týram okolie len v únosnej miere únosnosti. A aj tak by som spievala čo mi pľúca stačia, kričala ako najviac viem, a smiala sa srdečne a strašne nahlas. No a niekto by spieval, kričal, a smial sa so mnou. Nehovoril by, že je to divne alternatívne, ale že je to také, aké vždy chcel. Ja by som povedala že sa mi splnilo prianie a on by povedal že v tom prípade máme rovnaké priania a že si ich teraz môžeme splniť spolu, lebo je o dôvod viac skutočniť, keď tým potešíme aj niekoho druhého.

And isn't this exactly where you'd like me
I'm exactly where you'd like me, you know
Praying for love and paying in naivety

A že by som celkom rada aj držala niečiu dlaň a písala do nej. Len taký môj, short and meaningful*

4 komentárov:

Moje druhe ja 10:38 PM  

mile, pekne, optimisticke...

tak sa niekedy mozno zideme v karaoke bare a zaspievame si spolu :-))))

verco 8:46 PM  

to je dobre ze pises sem. paci sa mi to. aj mne to robi dobre, ked si poskladam slova a potom na ne pozeram. aj ked sedim tu a pocuvam fen a cakam ako otocim klucom a citam si toto. blondava, tazke dobehnut ta:)

Anonymný 11:55 AM  

si nadmieru krásna.

Anonymný 12:36 PM  

esteze ma zazracnica na teba upozornila..
paci sa mi to.:)

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP